Agencja szkolenia menedżerów szkolenia doradztwo coachingi

Zarządzanie sekretariatem

Sekretariat w firmie można porównać do centrum dowodzenia. Tu krzyżują się ważne szlaki komunikacyjne zarówno jeśli chodzi o przepływ informacji jak i drogi decyzji. Stąd rozchodzi się informacji, tu trafiają klienci i są kierowani do odpowiednich osób/działów, lub informowani o dalszym ciągu załatwiania spraw z którymi się zgłaszają. Efektywne zarządzanie sekretariatem ma swój istotny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Jest wsparciem i pomocą dla osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie firmy.

  • Rola sekretariatu w kreowaniu wizerunku i reputacji firmy
  • Znaczenie dobrej komunikacji w obsłudze klientów w sekretariacie
  • Przyjmowanie i obsługa interesantów w sekretariacie
  • Rola asertywności w pracy sekretarki i asystentki
  • Zarządzanie dokumentacją
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klientów
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Zasady doskonalenia współpracy szefa i sekretarki
  • Organizacja pracy w sekretariacie
  • Obsługa klienta przez telefon
  • Kreowanie profesjonalnego wizerunku sekretarki i asystentki
  • Stres w pracy sekretarki
  • Negocjacje w pracy sekretarki i asystentki


Wybrane tematy mogą być realizowane w formie 2-3 dniowych szkoleń, jednorazowo lub cyklicznie. Zapraszamy do współpracy