Agencja szkolenia menedżerów szkolenia doradztwo coachingi

Profesjonalna sprzedaż i obsługa klienta

Szkolenia z zakresu doskonalenia sprzedaży uwzględniające zmieniające się potrzeby rynku. Wspomagamy sprzedawców w zakresie przygotowywania argumentacji handlowej dostosowanej do specyficznych wymagań klientów. Udzielamy wsparcia w zakresie doskonalenia jakości i procesów obsługi klientów.

Techniki sprzedaży
  • Diagnoza umiejętności sprzedażowych
  • Rola motywacji wewnętrznej w zawodzie sprzedawcy
  • Pozytywna autoprezentacja czyli budowanie pozytywnego wizerunku siebie i firmy
  • Metody pozyskiwania klientów
  • Doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem
  • Rozpoznawanie motywów zakupowych
  • Dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta
  • Język korzyści w sprzedaży
  • Sterowanie rozmową sprzedażową przy pomocy pytań
  • Strategie przekonywania w sprzedaży
  • Reagowanie na zastrzeżenia i obiekcje
  • Trudny klient
  • Sztuka finalizowania sprzedaży
Profesjonalna obsługa klienta
  • Doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem
  • Komunikacja niewerbalna w procesie porozumiewania się z klientem
  • Udzielanie informacji w języku zrozumiałym dla klienta
  • Zdobywanie informacji o potrzebach klienta
  • Odpowiadanie na pytania klientów
  • Identyfikacja najczęściej spotykanych postaw i reakcji klientów
  • Trudne sytuacje podczas bezpośredniej obsługi klienta
  • Uzasadnione i nieuzasadnione obiekcje
  • Precyzowanie problemu klienta
  • Obsługa klientów zdenerwowanych i agresywnych
  • Kiedy należy wyrazić niezgodę na prośby i żądania klientów?
  • Reagowanie na krytykę i obraźliwe uwagi klientów
  • Radzenie sobie z presją, manipulacją, nieuczciwością
  • Radzenie sobie z własnymi emocjami
Negocjacje handlowe
  • Strategie i taktyki w negocjacjach handlowych
  • Diagnoza własnych zdolności negocjacyjnych
  • Dynamika procesu negocjacyjnego
  • Analiza interesów własnych i drugiej strony – BATNA
  • Przygotowanie oferty handlowej
  • Sztuka czynienia ustępstw w negocjacjach handlowych
  • Źródła satysfakcji klienta
  • Metody wymiany ustępstw
  • Zasady wywierania wpływu w negocjacjach
  • Negocjacje cenowe – argumentacja cenowa
  • Sylwetka trudnego negocjatora
  • Analiza przyczyn oporu partnera
Sprzedaż i obsługa klienta przez telefon
  • Reguły nawiązywania dobrego kontaktu przez telefon
  • Telefoniczny wizerunek czyli jak wzbudzić sympatię i zainteresowanie klienta
  • Zasady skutecznego porozumiewania się przez telefon
  • Praktyczne przygotowanie do sprzedaży przez telefon – planowanie rozmowy
  • Uzyskanie zgody na przedstawienie oferty
  • Przedstawianie oferty i wynikających z niej korzyści (metoda długa, metoda krótka)
  • Uzasadnianie ceny
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami
  • Odpieranie zarzutów i odpowiadanie na trudne pytania klientów
  • Przyjmowanie skarg, reklamacji i krytyki uzasadnionej, nieuzasadnionej, złośliwej
  • Rozpoznawanie sygnałów gotowości do zakupu
  • Techniki kończenia rozmowy telefonicznej
Prezentacje handlowe
  • Określenie celu i tematu prezentacji
  • Opracowanie planu prezentacji
  • Budowanie klimatu zaufania i sympatii
  • Techniki angażowania uwagi słuchaczy
  • Prezentacje multisensoryczne czyli dostosowanie prezentacji do zróżnicowanego audytorium
  • Techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami i udzielanie odpowiedzi
  • Opisywanie usług lub produktów wg zasady cecha, zaleta, korzyść, zysk
  • Zasada dobierania pomocy wizualnych i posługiwanie się nimi
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prezentacji handlowej
  • Odpowiadanie na obiekcje i zastrzeżenia
  • Radzenie sobie z tremą i napięciem
Zastosowanie technik NLP w sprzedaży
  • Zasady i założenia NLP
  • Cechy stylów komunikacyjnych – preferowane modalności sensoryczne
  • Dostrajanie się do klienta – wchodzenie w rytm, odzwierciedlanie – na poziomie języka i zachowań niewerbalnych
  • Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu z klientem, orientowanie się w jego priorytetach, wartościach i celach
  • Dopasowanie argumentacji sprzedażowej do preferowanych stylów przetwarzania informacji
  • Metamodel – metoda stawiania kluczowych pytań w celu zwiększenia efektywności komunikacji interpersonalnej.
  • Zasady pozytywnego kotwiczenia – technika 3 x TAK.
  • Budowanie pewności siebie i podnoszenie samooceny jako warunek osiągania sukcesów.
  • Docieranie do własnych zasobów i wykorzystywanie pozytywnej energii dla osiągnięcia celu.